03.10.2018

Συνέντευξη: Θανάσης Παγουνάδης


 
  1. Πως προετοιμάζεσαι για έναν αγώνα;
Η προετοιμασία πριν από αγώνα είναι μία ευρύτερη έννοια περιλαμβάνοντας μέσα την προπόνηση, την διατροφή τον τρόπο ζωής και τον παράγοντα της ψυχολογίας. 
Η προπόνηση μου γίνεται επί καθημερινής βάσεως, με κύριο ρόλο το τρέξιμο. Προπονούμαι επτά φορές την εβδομάδα, δύο από τις οποίες κάνω βάρη στο γυμναστήριο, κυρίως ενδυνάμωση κορμού και κάποιες φορές δίνοντας περισσότερη έμφαση στα πόδια. Εννοείται πριν πάω στο γυμναστήριο θα έχω κάνει 10-12χλμ. 
Μία με δύο φορές θα κάνω ένα long run συνήθως από 18 Χλμ και πάνω, στον εθνικό κήπο μίας και είναι δίπλα στο σπίτι μου και τίς υπόλοιπες τρεις τέσσερις ημέρες θα κάνω προπόνηση στο βουνό. Αυτές μπορεί να είναι είτε διαλειμματικες είτε γρήγορο tempo είτε χαλαρό συνεχόμενο. Προσπαθώ να ξεπερνάω τα 100-120 χλμ την εβδομάδα και την αύξηση υψομέτρου άνω των 4.000 και καθώς πλησιάζει ο αγώνας στόχος μειώνονται τά χιλιόμετρα με σκοπό να είμαι πιο φρέσκος και πιο ξεκούραστος.
Η διατροφή κοιτάζω πάντα να είμαι υψηλή σε περιεκτικότητα υδατανθράκων καθώς είναι τροφή που χρειαζόμαστε για να μπορούμε να τρέχουμε! 6-7 γεύματα μικρά κατά την διάρκεια της ημέρας δίνοντας συνέχεια ενέργεια και αυξάνοντας τις καύσεις και ενεργοποιώντας το μεταβολισμό.
Ο τρόπος ζωής μου κοιτάζω να περιέχει την λέξη ηρεμία καθώς η ένταση πού έχω βγαίνει όλη στην προπόνηση και η ψυχολογική προετοιμασία είναι η σκέψη του αγώνα, η τακτική, το προφίλ του αγώνα και η αυτοπεποίθηση μέσα από τίς προπονήσεις.

pastedGraphic.png
 
  1. Τι διατροφή κάνεις πριν τον αγώνα;
Όλοι γνωρίζουμε ότι η βασική τροφή για τούς δρομείς μεγάλων αποστάσεων είναι οι υδατάνθρακες. Κύρια πηγή καυσίμων! Ο διαχωρισμός σέ {καλούς} και {κακούς} οφείλεται στην χημική τους σύσταση και στον τρόπο με τον οποίο τούς επεξεργάζεται το σώμα μας. Επομένως η υδατανθρακωση κατά την βδομάδα του αγώνα πρέπει να είναι πλήρης. Το ίδιο και η ενυδάτωση από ηλεκτρολύτες, ιχνοστοιχεία και νερό. Μην φοβάστε αν η ζυγαριά δείξει 1-2 κιλά παραπάνω, είναι η ρεζέρβα στα τελευταία μέτρα του αγώνα!

pastedGraphic_1.png
 
  1. Τι σκέφτεσαι την ώρα που τρέχεις;
Αν και την ώρα που τρέχω προσπαθώ να είμαι προσηλωμένος σε αυτό που κάνω καθώς δεν υπάρχουν περιθώρια για λάθη τρέχοντας στα μονοπάτια τού βουνού, υπάρχουν φορές που σκέφτομαι πράγματα τά οποία μου ανεβάζουν την διάθεση. Μου δίνουν κίνητρο να γίνομαι καλύτερος να προσπαθώ περισσότερο και να πιέζω τον εαυτό μου όταν νομίζει ότι δεν μπορεί.

pastedGraphic_2.png
 
  1. Ποιοι είναι οι στόχοι στου για το μέλλον;
Φέτος θα είναι η πρώτη φορά που θα ήθελα να αγωνιστώ στους κυρίους αγώνες του πρωταθλήματος του sky running. Θα ήθελα να κάνω μία καλή εμφάνιση σε όσους αγωνιστώ. Επίσης θα ήθελα να τρέξω μία επίδοση στον Olympus marathon κοντά στις 5 ώρες. Και τέλος να λάβω μέρος σε μία μεγάλη διοργάνωση αγώνων στο εξωτερικό. Μεγάλο κίνητρο θα είναι η ένταξη τού ορεινού τρεξίματος σέ συνεργασία με την IAAF στο παγκόσμιο πρωτάθλημα το 2021.
 
  1. Ποιον αθλητή θαυμάζεις;
Σίγουρα υπάρχουν κορυφαίοι αθλητές παγκόσμιου επιπέδου που θα ήθελα να μοιάσω και να είμαι σαν αυτούς, αλλά πιστεύω μέσα μου για όλους εμάς τους αθλητές, επαγγελματίες και ερασιτέχνες έχουμε ως πρωταγωνιστή τον ίδιο μας τον εαυτό. Γνωρίζοντας μόνο εμείς οι ίδιοι τίς συνθήκες και τα δεδομένα που κάνουμε προπόνηση, πιστεύω ότι η χαρά και η ηθική ικανοποίηση που νιώθουμε καταρρίπτοντας ένα ατομικό ρεκόρ ή κατακτώντας μία καλή θέση ή ακόμα και ένας τερματισμός είναι απερίγραπτη. Πρωταθλητές δεν μπορούμε να είμαστε όλοι. Υπάρχουν τα ταλέντα και αυτοί πού δουλεύουν σκληρά. Για εμένα μεγαλύτερη αξία έχει ένας αθλητής πού δουλεύει για να πετύχει τον στόχο τού και αυτούς θαυμάζω περισσότερο.